På svenska

Om oss

I min barndom var tygbutiken ett riktigt magisk ställe för mig.

Min mamma sydde kläder, och hon brukade handla i lilla tygbutiken i den närmaste stan. Butiken liggade i lågre våning av ett gammalt trähus, och ingång var flera trappor ner från gatan. När vi gick inne, lilla klockan alltid ringde på dörren. Inne i butiken var det överflöd med härliga designer och färger. Tygerna var från golvet till taket, vilken doft och akustik var där inne. Hur härligt var att röra om alla olika tyger! Jag väntade vilka tygen min mamma ska välja på den här gången. Butikens ägarinnan mätade och skärade tygen, och sen förpackade denna som papperpaket, och önskade glada sömnadsstunder till min mamma.

Hemma, tog min mamma ut hennes Burda och Käsityökerho –magazinen ur hyllan, väljade mönstret, kopierade det ut, och sen skärade tygen. Hon var jätte exakt med hennes hobby och sydde mycket för hand. Hon hade två Singer symaskinen, en från 30-talet, mycket fint och dekorerad raksöms maskinet, och nyare från 60-talet, som hade nästan alla sömtypen som mina maskinen har nyfördagen. Och lätt och snabbt, nästan som magi på mina fyra- femåringsögon, hon gjorde till mig och henne många fina klänningar, skjortor och kjoltor på hennes få fritid.

Min första egen projekt var att sy en klänning för min Barbie. Den blev för små. Men entusiasmen för handgjord kläder blev kvar, även första projekten blev helt fel. Och ett par år senare, som 9 åring, sydde jag för migsjälv de första kläder. Så här började min hobby. Med åren andrade designen och valda mönstren blev svårare, och symaskinen andrade och där blev mera än bara ett maskin som jag använder. Men alltid är kvar entusiasmen för tygen, tygdesigner och rika färger.

Bodens namn är lånad från mina släktingar, som föddes vid slutet av 1800-talet och början av 1900-talet. Hur sköna var namnen som Sigrid Eufrosyne, Ellen Elisabeth och Hulda Alexandra för mig som en lilla flicka.

Över många många år, entusiasmen för tygen, modiga designen, rika färger och gamladags namn, lädde till en små nätbutik för tygen, som heter Sigrid Eufrosyne. Vår urval likar handlarinnas egen smak, vacraste och med högaste kvalitet, från olika producenten.

Ni är varmt välkomna att handla med oss!


Om tyger

I våra sortiment finns där trikå, college och vävt bomull som har producerats i Västerneuropa, under sertifikater GOTS eller OekoTex standard 100.

Tygernas vikt och bredd är som tillverkaren underrättar, där kan vara skilnaden mellan satser.

Tyger av naturfibern kan krympa sig 5-10 procent vid första tvätt, observera när ni beställer. Företvätt med mycket vatten med lika färger på 40 grader (digitaltryckta tyger). Efter det, tvätta med likafärgade och likatyp kläder på 40 grader, utsida inne.

Roterande tryckta tyger borde företvättas på 60 grader, efter det med likafärgade och likatyp kläder, utsida inne på 40 grader. Torktumling eller använding av skjölmedeln inte rekommenderas. Sträcka  kläder i rätt form efter tvättanden. Strykas med låg värme.

Under flera tvättanden kan där forma ljus lugg på tygen, om färgen är printat på ljusfärgat tyg. Den är inte en kvalitetsfel, hellre typisk.

Vi försöker att ta bilder så, att på bilderna ser tygen ut som i verkligheten, men kameran, och andra apparater verkar med bildkvaliteten. Vi försöker att ta bilden under naturljus, om möjligt.

Alla tyger säljs i decimeter och tyger har minsta köp av 4 dm (40cm).


Leveransvillkor

Observera! Sigrid Eufrosyne handlar endast på nätet, vi har ingen affärslokal, så det är inte möjligt att hämtä beställningar.

Näthandel Sigrid Eufrosyne säljar produkter till vuxen. Priserna innehåller moms. Vi håller rätten för andringen av priser och leveranskostnader.

Beställningar levereras i Finland, inklusiv Åland.


Beställning

Produkterna beställs i näthandeln, med lägga in produkter i kundkorgen, och sen betala köpen med nätbetalningstjänsten.

Alla kundinformationen behandlas konfidentiellt, informationen som är frågat, änvänds enligt för att leverera beställningen eller att sortera ut tvetydigheter, eller det sags annars på frågande.

När du beställer på nätbutiken, det krävs att du känner och begår med leveransvilkor. Beställning krävs ingen inloggning.


Betalning och betalningsmetoder

Betalningstjänsten är Paytrail, och du kan använda en av följande:

Alla finska bankens nätbetalningar: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki 
Faktura- och delvisbetalningsservice: Collector Bank
Kortbetalning: Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express
Mobilbetalning: Mobile Pay

Med nätbankbetalning mottagaren på kontoutrag är Paytrail. Paytrail levererar betalningen för nätbutiken.

Betalningstjänstgivare

Som betalningstjänstgivaren är Paytrail Oyj (2122839-7), i medarbete med finska banken och kreditgivaren. Paytrail visas som mottagaren på kontoutdrag eller kreditkortfakturan, och Paytrail levererar betalningen för näthandeln. Paytrail har licens för betalningsinstitut. Vid reklamationer vi ber att kontakta först leverantören.

Med trycken på ”Osta” –knappen, godkänner ni Sigrid Eufrosynes allmänna vilkor.


Beställnings- och betalningsbekräftelse

När vi har mottagit din beställning, vi sänder dig direkt orderbekräftelsen, som visas informationen om din beställning. Alltid kolla informationen, och meddela oss om möjliga felen på beställningen i våra kundservice. Om du har något att fråga, eller du får ingen oderbekräftelse, kontakta kundservice.

Hålla kvar orderbekräftelse, om du behöver kontakta kundservice senare. Du kan behöva din kundnummer eller beställningsnummer för kontakten med kundservice. Kolla att paketen innehåller produkten som beskrivs på beställningsbekräftelse.

Kundservice: sigrideufrosynenkauppa@gmail.com

Meddelanden svaras endast under vardagen.


Leveransvilkor och leveranskostnader

Leveranskostnader innehåller postavgifter och förpackningskostnader och medvärdeskatt (mvs-fritt till åland). Det visas beräknad kostnad för leveransen på kundkorgen. Jämna kostnader visas när du har vålt betalning-, och leveranssätt (och ställe). Leveransmetoder som man kan välja, beror på kundkorgets innehåll. Vid kassan kan du välja bäst passande leveransmetod och där visas också jämnt summa för leveranskostnader.

För kunden sckickas försendelsekod via e-mail när beställning är förpackad och klarad. När paketen anländer till utlämningställe, ska distributare sckicka meddelande via e-mail och/eller sms.

Kunden måste se på att alla information stämmer (address, emailaddress, tlfnummer), och ta reda på paketens leverans med försendelsekoden. Givande om fela information, eller om kunden inte insamlar sin paket, vi avgiftar 8,90€, och på nyscickande avgiften är 8,90€.

Leveransavgiften är 6,90 € per paket. Beställningar för över 100€ levereras avgiftfritt.


Leveranstid

Normala leveranstider till Finland beror på väljad leveranssätt och på beställningen. Normaltvis leveranstiden är 3-7 vardagar. Undantagen för leveranstiden är berättat om där finns produkter som levereras på senare tid, som är tillfälligt tagit slut i lagern. Vi meddelar er så fort som möjligt om andra förseningar.

Vi besvarar inte om övermaktiga förseningar, eller om möjliga skaden därom.

Nätbutiken anmälar om undantagliga leveranstider och möjliga beställningsträngeln på nätsidan.


Returneringsvilkor

Kunden har rätt att returnera beställda varor för 14 dygn från mottagningsdatum. Beställning måste annulleras och returnerade produkter måste sckickas tillbaka till sändaren innan returningstid tar slut. Kunden måste står för fraktkostnaden vid ångrat köp. Produkten som returneras måste vara oanvändat och lika som ny.

Jämnskärade ofeliga tygen har ingen returningsrätt. (Enligt konsumentlagen 6. 16§)

Om din beställning är felig, eller produkten har försvunnit eller skadad under transportering, kontakta skrivligt vår konsumentservice, sigrideufrosynenkauppa@gmail.com

Reklamationer måste lämnas under 14 dygn, i skrivligt form och med bilder som visar möjliga felen klart, via e-mail sigrideufrosynenkauppa@gmail.com


Outhämtat paket

Outhämtning är inte samma sak som returnera paketen. Paketen som returneras utan att den har varit inlösad av kunden, avgiftar vi 8,90€ för returneringsavgifter.


Möjliga Problem

Kolla din paket strakt när du hämtar den. Utvärda skador på paketen reklameras transportören.

Om där finns fel med din paketens innehåll, produkten saknas, eller den är skadad, kontakta konsumentservice via email sigrideufrosynenkauppa@gmail.com

Om beställningen har skickats kostnadsfritt till kunden och efter returerna är det totala beloppet för beställningen mindre än 100 euro, så drar vi av leveranskostnader på 6,90 euro från det returnerade beloppet. Om beställningen har innehållit kampanjprodukter eller överlägg och villkoren för kampanjen inte längre uppfylls efter returen måste överlagren returneras eller, alternativt, när beställningen inte längre berättigar till rabatt / överlägg, dras dess värde från återbetalningen.

Reklamationen måste inlämnas under 14 dygn , i skrivligt form och med bilder som visar möjliga felen klart, via e-mail sigrideufrosynenkauppa@gmail.com

Reklamationen om tygen måste göras innan skärning eller tvättande. Bilder i nätbutiken visar inte alltid tygen som i verkligheten, verkliga färgen kan avvika bilder på grund av ljus och kameratekniken. Bredd och vikten per kvadratmetern är producentens ingivna informationen.



Integritetspolicy

Registern heter Sigrid Eufrosynes kundregister.

Mening att hålla registern är att upphålla kundrelationer mellan butiken och kunder, att leverera kundernas beställningar. Kontrakten formar, när kunden gör en beställning på nätbutiken. Att beställa krävs ingen inloggning.

Registern innehåller varje kunds namn, address, telefonnummer, e-mailaddress, beställningsinformationen och försendelseuppföljninginformationen.

Källan av informationen är beställningar i nätbutiken och registrerande där.

Registern änvänds endast för hantering av beställningar, och information fjärmas inte eller säljas till externa personer eller tredje part. Informationen överföras inte från EU.

Principeln i registern är konfidentiellighet och att tillräckligt skydda informationen av externa delen.

Om ni vill kolla upp er registerinformationen, vänligen lämna meddelande om det i våra kundstjänsten.

Ostoskorisi on tyhjä

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 15.5.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Sigrid Eufrosyne

www.sigrideufrosyne.fi

sigrideufrosynenkauppa@gmail.com

HUOM! Sigrid Eufrosyne toimii kauppana vain netissä, kivijalkamyymälää ei siis ole eikä tilauksen noutaminen paikan päältä näin ollen ole mahdollista.

Sigrid Eufrosynen verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilauksia toimitetaan sekä manner-Suomeen että Ahvenanmaalle.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.

Tilatessa verkkokaupasta asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilaaminen ei edellytä kirjautumista verkkokauppaan.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Paytrail ja käytössäsi ovat seuraavat maksutavat

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  • Lasku- ja osamaksupalvelu: Collector Bank
  • Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, Eurocard ja American Express
  • Mobiilimaksaminen: MobilePay

Verkkomaksupainikkeilla maksun saajana tiliotteella näkyy Paytrail. Paytrail välittää maksun edelleen verkkokauppiaalle.

---

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

---

Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Sigrid Eufrosynen yleiset ehdot

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustiedot. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö ja ilmoita mahdollisista virheistä asiakaspalveluumme. Jos sinulla on kysyttävää tai et saa tilausvahvistusta, ota heti yhteyttä asiakaspalveluumme.

Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan myöhemmin yhteyttä asiakaspalveluumme. Lisää viestiin asiakaspalvelulle aina sekä mahdollinen asiakasnumero että tilausnumero. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalvelumme löytyy osoitteesta sigrideufrosynenkauppa@gmail.com

Viesteihin vastataan pääsääntöisesti kuitenkin vain arkipäivinä.

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut sekä arvonlisäveron. Kassalla voi valita käytössä olevista toimitustavoista parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Asiakkaalle lähetetään lähetyksen seurantatunnus sähköpostitse heti, kun tilaus on käsitelty ja pakattu. Paketin saapuessa noutopisteeseen jakeluyhtiö lähettää asiakkaalle saapumisilmoituksen sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä.

Asiakkaan vastuulla on huolehtia annettujen tietojen oikeellisuudesta (toimitusosoitetiedot, sähköpostiosoite, puhelinnumero) sekä seurata paketin kulkua seurantatunnuksen avulla. Väärien tietojen tai paketin noutamattajättämisen takia kauppiaalle palautuneesta lähetyksestä veloitamme 8,90€ ja uudelleenlähetyksestä 6,90€

Toimituskulut ovat 6,90€. Yli 100€ tilaukset toimitamme veloituksetta. 

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Toimitusaika eli aika koska paketti jätetään kuljetusliikkeen haltuun tilauksen tekemisestä, on normaalisti 3-7 arkipäivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, mikäli ostoskorissa on varastosta loppuneita myöhemmin toimitettavia tuotteita. Ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä viipymättä tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Huomioithan, että kuljetusliikkeen ruuhkatilanteen takia kuljetusliike voi ohjata lähetyksen johonkin toiseen lähistöllä olevaan noutopisteeseen. Verkkokauppa ei voi vaikuttaa siihen eikä olla vastuussa noutopisteen vaihtumisen aiheuttamista mahdollisista haitoista.

Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista sekä ruuhkasta.

Palautusehdot

Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa etämyyntisopimus ilmoittamalla siitä peruuttamislomakkeella tai muulla yksiselitteisellä tavalla elinkeinonharjoittajalle viimeistään 14 päivän kuluttua kauppasopimuksessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Jos kuluttaja peruuttaa etämyyntisopimuksen, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista.

Jos kuluttaja on vastaanottanut tavaran, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut suoritukset lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin elinkeinonharjoittajan tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta. Elinkeinonharjoittajalla on kuitenkin oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes hän on saanut tavaran takaisin tai kunnes kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, ellei elinkeinonharjoittaja ole velvollinen noutamaan tavaraa itse. Elinkeinonharjoittajan on palautettava saamansa suoritukset sillä maksutavalla, jota kuluttaja käytti alkuperäisessä liiketoimessa, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti suostunut muuhun järjestelyyn. Suoritusten palauttamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle kustannuksia.


Määrämittaan leikatuilla virheettömillä kankailla ei ole palautusoikeutta (kuluttajasuojalain 6. luku 16§).

Mikäli vastaanottamassasi tilauksessa on virhe tai tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, ota mahdollisimman pian kirjallisesti yhteyttä asiakaspalveluun sigrideufrosynenkauppa@gmail.com.

Reklamaatiot pitää tehdä 14 vuorokauden kuluessa kirjallisesti kuvien kanssa sähköpostitse Sigrid Eufrosynelle osoitteeseen sigrideufrosynenkauppa@gmail.com

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset 8,90 euroa. Uudelleen lähetys maksaa 6,90€.

Asiakkaalla on velvollisuus sekä huolehtia antamiensa lähetystietojen oikeellisuudesta että seurata pakettinsa kulkua seurantatunnuksen avulla.

Ongelmatilanteet

Tarkista tilauksesi ulkoisesti heti sitä noutaessasi. Paketin ulkoisista vaurioista reklamointi tapahtuu kuljetusliikkeelle.

Mikäli tilauksessasi on virhe tai tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana, ota mahdollisimman pian kirjallisesti yhteyttä asiakaspalveluumme sigrideufrosynenkauppa@gmail.com.

Reklamaatiot pitää tehdä 14 vuorokauden kuluessa kirjallisesti kuvien kanssa sähköpostitse Sigrid Eufrosynelle.

Mikäli tilaus on lähetetty postikuluttomasti asiakkaalle ja palautusten jälkeen tilauksen loppusumma jää alle 100 euroon, niin vähennämme palautettavasta summasta toimituskulut 6,90 euroa. Mikäli tilaus on sisältänyt kampanjatuotteita tai kaupanpäällisiä eivätkä kampanjan ehdot enää täyty palautuksen jälkeen, tulee kaupanpäälliset palauttaa tai vaihtoehtoisesti kun tilaus ei enää oikeuta alennukseen/kaupanpäälliseen, sen arvo vähennetään palautettavasta summasta.

Reklamaatiot kankaista tulee tehdä aina ennen leikkaamista ja/tai pesua. Verkkokaupassa olevat tuotekuvat kankaista ovat viitteellisiä ja kankaiden todelliset värit saattavat poiketa kuvista käytetyn laitteen väriasetuksista johtuen. Kankaiden leveysmitta ja neliöpaino on valmistajan antamia tietoja.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta).